14 May 2007

Előzmények I. - Köztér formálás

Gyors updateként a koncepció alakulásáról:

sokáig eldöntetlen kérdés volt, hogy az épületek által keretbe fogott és egynemű anyaggal "leöntött" burkolat, mely a városi jellegű közteret adja, pontosan miként is jelenik meg:.. valóban nyakonöntés-e, mely egynemű anyaggal vonja be a régi épületeket, melyek így csupán bennmaradó zsaluzatként szolgálnának s egy erős pozitív-negatív térformálás alapját adnák? erről a sokáig makacs ötletről végül lemondtam, tekintve, hogy a jelenlegi (egyébként is műemlék) téglahomlokzatokat és azok jelenlegi hangulatának megőrzését fontosabbnak tartottam, és inkább azok vizuális kiemelése mellett döntöttem.
.. a kiemelést ezt követően fizikailag próbáltam megvalósítani: a régi épületek ellebegtetésével, melyek konzolosan az alattuk futó burkolattól elemelve állnak, 1m-rel a föld felett. ez az elmélet azonban kissé erőltetnek hatott no meg egyáltalán...
.. végül a terület "elöntését" választottam, ahol a közteret egybefogó burkolat befut a régi épületek földszintjére, összeolvasztva a bentet a kinttel, majd ugyanezzel a módszerrel fut fel a burkolat a töltés tetejéig, bevonva a vasúti megállót a köztérbe, hogy egyszerre legyen az is külső-belső tér, állomás és köztér.

No comments: